ЗДО №4, ”Дзвіночок”, Летичів
Летичівський район, Хмельницька область

Вас вітає середня група "Метелики"!

З  ВАШИМИ  ДІТЬМИ  ПРАЦЮЮТЬ:

вихователь 

НІЦЕВИЧ  НАТАЛІЯ  ЙОСИПІВНА


вихователь

ВОРОНІШИНА  АЛЛА  ВОЛОДИМИРІВНА

помічник вихователя

ПІКАЛО  ОЛЬГА   ГРИГОРІВНА

Вік дітей - середній вік (4-5 роки)

Наше кредо:

«З дітьми і для дітей»

Наш девіз:

«Ми – метелики гарненькі,
Чепурні та веселенькі,
Разом ми вчимось та граєм,
В нашій групі вас вітаєм»


Пріоритетні завдання:

  • забезпечення  інтелектуального, особистісного та фізичного розвитку дитини;
  • охорона життя та зміцнення здоров’я;
  • взаємодія з сім’єю у вихованні дитини для забезпечення її повноцінного розвитку;
  •  розвиток творчих та розумових здібностей дитини;
  •  залучення дітей до загальнолюдських цінностей.

РЕЖИМ  ДНЯ:

1.

Прийом дітей, огляд, спільні ігри

8.00 – 8.40

2.

Ранкова гімнастика

8.40 – 8.45

3.

Підготовка до сніданку, сніданок

8.45 – 9.15

4.

Підготовка до організованої діяльності

9.15 – 9.25

5.

Організована діяльність

9.25 – 10.20

6.

Підготовка до прогулянки, прогулянка

10.20 – 12.10

7.

Підготовка до обіду, гігієнічні водні процедури

12.10 – 12.20

8.

Обід, підготовка до денного сну

12.20 – 13.00

9.

Сон

13.00 – 15.00

10.

Поступовий підйом, гімнастика після сну, оздоровчі процедури

15.00 – 15.30

11.

Підвечірок

15.30 – 15.50

12.

Ігри, спілкування, індивідуальна діяльність, розваги,
прогулянка, повернення додому

15.50 - 17.00


Особливості розвитку дітей середнього дошкільного віку

Найбільш яскравий розвиток дітей середнього дошкільного віку (4-5 років) характеризують довільність, навмисність, цілеспрямованість психічних процесів, що свідчить про збільшення участі волі в процесах сприйняття, пам’яті, уваги.

У цьому віці дитина освоює прийоми активного пізнання властивостей предметів: вимірювання, порівняння шляхом накладання, прикладання предметів один до одного тощо. У процесі пізнання дитина знайомиться з різними властивостями навколишнього світу: кольором, формою, величиною предметів, характеристиками часу, простору, смаку, запаху, звуку, якостей поверхні. Вона вчиться сприймати їхні вияви, розрізняти відтінки й особливості, запам’ятовує назви. У цей період формуються уявлення про основні геометричні фігури (квадрат, коло, трикутник, овал, прямокутник й багатокутник); про сім кольорів спектру, біле й чорне; про параметри величини (довжина, ширина, висота, товщина); про простір (далеко, близько, глибоко, там, тут, угорі, унизу); про час (ранок, день, вечір, ніч, пора року, годинники, хвилини тощо); про особливі властивості предметів і явищ (звук, смак, запах, температура, якість поверхні тощо).

Що стосується пам’яті малюка, то дуже важливо, щоб дитина за допомогою дорослого осмислювала те, що заучує. Осмислений матеріал запам’ятовується навіть тоді, коли не ставиться мета його запам’ятати. Безглузді елементи легко запам’ятовуються лише в тому випадку, якщо матеріал захоплює дітей своєю ритмікою, або, як лічилки, вплітаючись у гру, стають необхідними для здійснення ігрової процедури. Обсяг пам’яті поступово зростає, дитина п’ятого року життя більш чітко відтворює те, що запам’ятала. Так, переказуючи казку, вона намагається точно передати не тільки основні події, але й другорядні деталі, пряму й авторську мову. Діти запам’ятовують до 7-8 назв предметів. Починає складатися довільне запам’ятовування: діти здатні прийняти завдання на запам’ятовування, пам’ятають доручення дорослих, можуть вивчити невеликий вірш тощо.

У середньому дошкільному віці починає розвиватися образне мислення. Діти вже здатні використовувати прості схематизовані зображення для розв’язку нескладних завдань. Вони можуть будувати за схемою, вирішують лабіринтові завдання. Розвивається передбачення. Діти можуть сказати, що відбудеться в результаті взаємодії об’єктів, на основі їхнього просторового розташування.

У дітей 4-5 років переважає наочно-образне мислення, і головне завдання педагога – формування різноманітних конкретних уявлень. Але не слід забувати, що мислення людини – це й здатність до узагальнення, тому необхідно також учити дітей узагальнювати. Дитина даного віку здатна аналізувати об’єкти одночасно за двома ознаками: кольором і формою, кольором й матеріалом тощо.

У середньому дошкільному віці поліпшуються вимова звуків і дикція. Мова привертає увагу дітей і активно використовується ними. Діти займаються словотворчістю на основі граматичних правил. Мова дітей при взаємодії один з одним носить ситуативний характер, а при спілкуванні з дорослим стає позаситуативною.

У розвитку свідомості дітей відкриваються дві дуже важливі можливості, від правильного використання яких істотно залежить загальний рівень їхнього розумового розвитку. Одна з можливостей пов’язана з тим, що на п’ятому році життя діти здатні у своєму пізнанні виходити за межі того, із чим безпосередньо зіштовхуються самі. Починаючи із цього віку діти можуть поступово накопичувати фактичні знання про різні предмети і явища, яких вони не бачили й про які знають тільки зі слів дорослого (про тварини і машини, міста і країни тощо).

Дуже важливо розуміти, що коли дитина накопичує такі уявлення, вона не просто збільшує обсяг знань про навколишнє. У неї природно виникає ставлення до тих нових сфер життя, з якими її знайомлять: симпатія до дельфінів і боязнь акул, співчуття до людей, які місяцями живуть в умовах полярної ночі, і повага до їхньої здатності пристосовуватися до складних природних умов.

Діти 4-5 років прагнуть до самостійності, але невдачі бентежать їх. Накопичуючись, безуспішні зусилля породжують непевність. Тим часом довільність підтримується саме успішністю виконання завдання дорослого або справи, яку дитина задумала зробити сама. В ігровій діяльності дітей середнього дошкільного віку з’являються рольові взаємодії. Вони вказують на те, що дошкільники починають відокремлювати себе від прийнятої ролі. У процесі гри ролі можуть мінятися. Ігрові дії починають виконуватися не заради них самих, а заради змісту гри. Відбувається поділ ігрових і реальних взаємодій дітей.

Група "Метелики"

 

 

 

Логін: *

Пароль: *